Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
KezdőlapLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Milyen egy jó hozzászólás?

Go down 
SzerzőÜzenet
Cerebro

Cerebro


Hozzászólások száma : 543
Csatlakozás ideje : 2011. Apr. 18.

Milyen egy jó hozzászólás? Empty
TémanyitásTárgy: Milyen egy jó hozzászólás?   Milyen egy jó hozzászólás? Icon_minitimeSzer. Ápr. 20, 2011 6:42 pm

Sok fórumra kerülnek még tapasztalatlan játékosok, amivel koránt sincsen baj. De azt vettem észre, hogy vagy nem igazán foglalkoznak a reagjaikkal, vagy pedig egy PM-ben lerendezik a dolgot, de ezek után a következő nemzedék nem fogja tudni, hogy is kell kinéznie egy szép, és igényes hozzászólásnak. Ezért én megpróbálom összeszedni mind azt, amit az évek alatt láttam, tanultam, és megosztani veled, miként is kellene kinéznie egy jó reagnak, és mennyire kell tartalmasnak lennie.

Nem kell elsietni a hozzászólásod megírását. Mielőtt gépelni kezdesz próbálj ráhangolódni a karakteredre. Sokan zenét hallgatnak közben, ami illik a jelleméhez, vagy az épp adott szituációhoz. Elismerem, hogy tényleg segít valamennyit. Mikor neki állsz a gépelésnek tartsd észben hogy mások mit írtak, és ne hagyd figyelmen kívűl társaid munkáját, hisz ők is időt és energiát fektettek írásukba. Ezért tiszteld meg őket, hogy elolvasod és számításba veszed mind azokat amiket ők megemlítettek. Ha mesélő van a keretben, akkor az ő általa legépelt szavak mindig törvény, és mindig annak megfelelően kell alkotnod. Ha gondolod válasz a karakteredhez illő betűszínt, vagy olyat, ami neked tetszik, de akkor mindig használd, és ne váltogasd a színezési technikádat. Igaz, ez mind a külső, de az is szerves részét képezi egy szép reagnak véleményem szerint. Ügyelj a helyesírásra, és arra, hogy ne nagyon legyen benne szóismétlés. Jól láthatóan különítsd el a karaktered cselekedeteit, gondolatait, és esetlegesen a megszólalásait. Ne folyjon egybe az irományod. Törekedj arra hogy olykor esetleg képeket is használj ha lehetőségedben áll, bár ez nem olyannyira fontos elem. Ne használj emotikonokat/smileykat a játéktéren.

A karakterhűség az egyik legfontosabb. Tükrözze az írásod a jellemet, amit feltüntettél az előtörténetben is. Ne térjen el, és ne mondjon ellent magának. Egy megtestesült gonosz, ne mentse meg azt, akibe beleszúrja a kést. Ilyen, és ehhez hasonló szélsőségekre gondolok (persze a jellem alakulhat, és változhat, de csak lépésről lépésre és megfelelően levezetve, kijátszva). Fontos, hogy amit nem írsz le, az nem történik meg. Ha nem cselekszel, mikor golyók száguldanak feléd, valószínűleg eltalálnak. Ne szárnyaljon túlzottan a képzeleted, és ne írd le azt, ami nincs. Ha van egy mesélő, ő pontosan megmondja neked mi az amit látsz adott pillanatban. Ne önállósítsd magad, és húzz elő a semmiből egy aknavetőt. Persze ha nincs mesélő, akkor a karakterek a játékosok képzeletére vannak utalva, hogy mit, hogyan és miként látnak. Az ideális mennyiség egy-egy reagnál teljes mértékben változó. Függ a mesélőtől, függ a kedvedtől, és persze az időtől. De minden esetre törekedj minél körülményesebben írni. Természetesen nem várunk el regényeket, de úgy vélem a Wordben egy A4-es oldal fele-háromnegyede, 12-es betűmérettel már megfelelő minden esetben.

Végére hagyva pedig egy kényes téma. Sokak nem tudják, hogy miként is kell írni, ha harcra kerül a sor. Ha két karakter egymással farkas szemet néz, vagy ha valamilyen veszélyes szituációba keveredik. Előszőr is! Az ilyen esetekben többnyire mesélő van jelen, és ő hagy jóvá egy-egy támadást/ védekezést. Épp ezért nem jelenthetsz ki semmit a támadásod alatt. Példaként:

,,Előveszem kardomat, és nekiugrok ellenfelemnek. Hatalmas csapással levágom a fejét és győzelmi táncot járva teste körül énekelni kezdek. "

Na ilyen nincs! Ennek valahogy így kell kinéznie:

,,Előrántom kardomat, és erősen megragadom. Hirtelen megindulok, és próbálok minél fürgébben ellenségemhez érni, és a gyorsaságom miatt remélem lesz időm egy támadásra Talán még idejében indítom el a tervemet, hogy megvalósuljon és sikerüljön a nyakát megvágnom."

Valami ilyesmire gondolok. Remélem érezhető a különbség a kettő között. Ekkor még van ideje a másik játékosnak is reagálni, aki védekezhet, de ő sem úgy, hogy minden mozdulata törvény, és megvalósult. Valahogy így:

,,Ellenségem túl gyorsan közeledik. De reflexeimre kell hagyatkoznom, és megérzéseimre. Amint elindul felém, felkészülök arra, hogy megvédjem magam. Kezemben nyugszik a katanám, így amikor elérkezik az én időm, erősen megmarkolva biztos kézzel próbálom megállítani a csapást, amit a nyakamra akar mérni. Nemes acél kardom pengéje talán felfogja a támadást, ha nem kések el. "

Bízok abban, hogy ez mindenki számára világos. Ami még hiba szokott lenni, hogy vanank, akik nem írják le mit is tesznek pontosan. A "megtámadom" és a "visszatámadok", meg a "kivédem" kevés. FEjtsd ki, hogy miként is cselekszel pontosan. Ököllel támadsz? Netán Karddal? Egy vascsővel? Megharapod? Megrúgod? A részletekben rejlik minden, és ezt mindenki próbálja meg alkalmazni.

Úgy vélem, ha a leírtaknak eleget teszel, semmi probléma nem lehet a játékoddal.
Vissza az elejére Go down
https://xmenfrpg.hungarianforum.net
 
Milyen egy jó hozzászólás?
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Lianna Forbes / Cycle

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: Szabályok, és fontos információk :: Szabályzat és egyéb-
Ugrás: